TacoonTacoonTacoonTacoon
  • Home
  • Methode
    • De Tacoon methode
    • Whitepaper over Dossiervorming
  • App
    • Over de App
    • Rapportages
    • Versies en features
    • Veiligheid
  • Over Ons
    • Over Ons
    • Press Resources
    • Partners
    • Blog
  • Contact
  • Inloggen
Next Previous

Hoe spreek je medewerkers aan op gedrag?

Gabri Martel Gabri Martel 30 oktober, 2017

Om goed te kunnen functioneren op de werkvloer moeten medewerkers weten wat er van hun verwacht wordt. Dit doe je door elkaar aan te spreken op gedrag. Echter, slechts 21% van de leidinggevenden spreekt medewerkers aan op hun gedrag.

“Veel managers durven hun medewerkers niet aan te spreken, omdat ze bang zijn dat het een onveilig gevoel bij de ander oproept. In werkelijkheid is het precies andersom: mensen voelen zich juist veilig als er een cultuur is waarin feedback geven en krijgen normaal is,” schrijft leiderschapscoach Karianne Kalshoven op MT.nl. “Door te durven om mensen aan te spreken leren ze vanuit hun eigen kracht leiding te geven, nemen ze met gemak besluiten en ontstaat ruimte voor persoonlijke groei voor iedereen in het team.”

Het vastleggen van gewenste competenties en daaraan verbonden gedragskenmerken en medewerkers daarop evalueren is een uitstekende basis om het gesprek met elkaar aan te gaan en medewerkers te ontwikkelen. Elkaar respectvol beoordelen op gedrag en niet elkaar veroordelen, levert heel veel meerwaarde op. Het geeft iedereen binnen de organisatie houvast en handvatten voor ontwikkeling en groei.

Tacoon helpt bedrijven vast te stellen welke competenties ze nodig hebben, en hoe dit zich vertaalt naar gedrag op de werkvloer. Op basis deze maatstaf evalueren managers en medewerkers elkaar en zichzelf in een simpele app. Dat gebeurt een paar keer per jaar in de 360 graden evaluatie, maar ook gedurende het jaar als continue feedback. Elkaar constructief aanspreken op gedrag wordt op deze manier een integraal deel van de werkvloer.

Met de heldere en uitgebreide rapportages heeft de leidinggevende uitstekende input voor een goed gesprek met de medewerker.

Medewerkers binden en boeien wordt voor organisaties steeds belangrijker, zeker in een krapper wordende arbeidsmarkt. Enthousiaste en betrokken medewerkers zijn goed voor een bedrijf, productiviteit, klantloyaliteit, omzet en winstgevendheid groeien, terwijl ziekteverzuim en verloop dalen. Een goede dialoog tussen leidinggevende en medewerkers is daarbij van cruciaal belang.

Leave a Comment

Antwoord annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

  • You may also like

    Global Trends Rapport van Mercer: ‘Baas slaat plank mis bij talentmanagement’

    Read now
  • You may also like

    Periodiek beoordelen of continue feedback?

    Read now
  • You may also like

    Beoordelen afschaffen slechts korte termijn oplossing

    Read now
  • You may also like

    Tacoon genomineerd voor de Copaco Innovation Award

    Read now
  • You may also like

    Coaching in plaats van beoordelen, maar hoe dan?

    Read now
  • You may also like

    Tacoon aanwezig op de FenExpo businessdagen

    Read now
  • You may also like

    Werknemers: focus meer op talenten en ontwikkelmogelijkheden

    Read now
  • You may also like

    Schaf het beoordelingsgesprek af!

    Read now

Tacoon

Copyright 2018  | Alle rechten voorbehouden | Algemene Voorwaarden | Privacy
Website door Keetrax

  • Home
  • Methode
    • De Tacoon methode
    • Whitepaper over Dossiervorming
  • App
    • Over de App
    • Rapportages
    • Versies en features
    • Veiligheid
  • Over Ons
    • Over Ons
    • Press Resources
    • Partners
    • Blog
  • Contact
  • Inloggen
Tacoon